DF60A

MECHANICKÁ ŘADA

VÝKONNÉ KOMPAKTNÍ MOTORY

DF60A

DF60A

Přinášejí vynikající palivovou účinnost a vysoký výkon — Nová generace DF60A.

Picture of boat using DF60A
Picture of boat using DF60A

Kompaktní design

Inženýři Suzuki jsou známí tím, že vytvořili jedny z nejkompaktnějších čtyřtaktních přívěsných motorů ve svých třídách. S modelem DF60A začali s čistým přepracováním každého dílu a komponentu se začleněním znalostí a technického pokroku získaných za posledních deset let, aby vytvořili ještě lehčí a kompaktnější přívěsné motory.

Lean Burn Control System

Aby z každé kapky paliva vytěžili maximum, vyvinuli inženýři Suzuki u modelu DF60A systém řízení spalování Lean Burn, který umožňuje motoru pracovat s chudým poměrem vzduch-palivo nebo řidší směs paliva. Systém řídí směs vzduchu a paliva předpovídáním potřeby paliva podle provozních podmínek. Poskytuje své výhody v širokém provozním rozsahu a poskytuje významné zlepšení spotřeby paliva od provozu při nízkých rychlostech až po cestovní dojezd.

Systém omezení náklonu

Člun DF60A je vybaven systémem omezení náklonu, který je navržen tak, aby chránil loď před poškozením, ke kterému může dojít při naklánění přívěsného motoru. Systém obsahuje snímač úhlu náklonu, který funguje jako omezovač náklonu i jako vysílač sklonu, a používá bezstupňový omezovač kontinuálního typu, který umožňuje instalaci přívěsného motoru na téměř jakýkoli typ lodi.

Čistější a efektivnější provoz

Se systémem Suzuki Easy Start, který je součástí modelu DF60A, stačí otočit klíčkem a uvolnit jej. Startovací systém se postará o zbytek a zůstane zapnutý, dokud motor nenaskočí. Hladší a vylepšené starty poskytované systémem Easy Start System nabízejí efektivnější spalování a vyšší spotřebu paliva.

Mechanicky efektivní design

Inženýři Suzuki hledali způsoby, jak snížit mechanické ztráty jako způsob, jak zlepšit účinnost v DF60A. Speciálně navržené olejové čerpadlo poskytuje vyšší mechanickou účinnost a umožňuje oleji protékat mazacím systémem s menším odporem. To v kombinaci se sníženými mechanickými ztrátami v jiných oblastech motoru přispívá k lepší spotřebě paliva.

Samoregulační rozvodový řetěz

Samoregulační rozvodový řetěz Suzuki je součástí modelu DF60A, který je prvním přívěsným motorem ve třídě 44,1 kW (60 k) vybaveným touto bezúdržbovou funkcí. Řetěz je v olejové lázni a je vybaven automatickým hydraulickým napínákem, který udržuje řetěz vždy správně nastaven pro bezúdržbový provoz.

VÝKONNÉ
  • GEAR RATIO
ÚSPORNÉ
  • LEAN BURN
SPOLEHLIVÉ
  • SELF-ADJUSTING TIMING CHAIN
INOVATIVNÍ
  • TROLL MODE
  • TILT LIMIT

Kompaktní, lehký a úsporný – DF60A

motor DOHC s 12 ventily

Rozsáhlé zkušenosti Suzuki v oblasti navrhování a výroby čtyřdobých motorů pro motocykly, automobily a lodě jsou bezkonkurenční. Na základě tohoto bohatství znalostí konstruktéři Suzuki navrhli zcela nový řadový tříválcový motor s kompaktní hnací hlavou s dvěma vačkovými hřídeli (DOHC) a čtyřmi ventily na válec. Efektivní využití pokročilých technologií poskytuje DF60A špičkový výkon, efektivní provoz a vynikající spotřebu paliva.

Nejkompaktnější/nejlehčí design

Suzuki je předním výrobcem kompaktních čtyřtaktních konstrukcí a DF60A této pověsti dostojí. Inženýři Suzuki přepracovali každý díl a komponent od základu, přičemž použili znalosti a technologický pokrok získaný za poslední desetiletí, aby vytvořili přívěsný motor, který je nejlehčí a nejkompaktnější ve své třídě.

Mechanicky efektivní design

Inženýři Suzuki hledali způsoby, jak snížit mechanické ztráty jako způsob, jak zvýšit účinnost. Nová konstrukce olejového čerpadla poskytuje vyšší mechanickou účinnost a umožňuje oleji protékat mazacím systémem s menším odporem. To v kombinaci se sníženými mechanickými ztrátami v jiných oblastech motoru přispívá k lepší spotřebě paliva.

Picture of DOHC 12-Valve Engine
Diagram of DOHC 12-Valve Engine

Suzuki Easy Start System

Se systémem snadného startu Suzuki stačí otočit klíčkem a uvolnit. Startovací systém se postará o zbytek a zůstane zapnutý, dokud motor nenaskočí. Hladší a vylepšené starty, které poskytuje Suzuki Easy Start System, nabízejí efektivnější spalování a vyšší spotřebu paliva.

Samoregulační rozvodový řetěz

DF60A je první přívěsný motor ve třídě 44,1 kW (60 k), který je vybaven rozvodovým řetězem. Řetěz je v olejové lázni a je vybaven automatickým hydraulickým napínákem, který udržuje řetěz vždy správně nastaven pro bezúdržbový provoz.

Obrázek samonastavitelného rozvodového řetězu

Systém kontroly štíhlého spalování Suzuki poskytuje nejvyšší úroveň spotřeby paliva

Systém řízení hoření Lean Burn společnosti Suzuki, který byl poprvé představen u DF70A/80A/90A, předpovídá potřebu paliva podle provozních podmínek a umožňuje motoru běžet na účinnější směs paliva díky použití chudý poměr vzduch-palivo. Systém Lean Burn Control System Suzuki poskytuje své výhody v širokém provozním rozsahu a poskytuje významné zlepšení spotřeby paliva od provozu při nízké rychlosti až po cestovní rychlosti.

Schéma systému řízení štíhlého spalování Suzuki produkuje palivo nejvyšší úrovně
Data použitá v grafech byla získána prostřednictvím interního testování za jednotných podmínek. Výsledky se budou lišit v závislosti na provozních podmínkách (design lodi, velikost, hmotnost, počasí atd.)

Velkokapacitní 19A alternátor

DF60A je vybaven výkonným 19A alternátorem navrženým tak, aby generoval přibližně 11,5 A i při nízkých 1000 otáčkách za minutu. To je dostatečný výkon na to, aby sortiment lodní elektroniky ve většině situací fungoval celý den.

Schéma velkokapacitního 19A alternátoru

Vícebodové sekvenční elektronické vstřikování paliva

Původní DF60A získal v roce 1997 ocenění IMTEC (International Marine Traders Exposition and Convention) za inovaci, kromě jiných prvenství a pokroku, za průkopnické využití vícebodového sekvenčního vstřikování paliva Suzuki. DF60 používá tento sofistikovaný, časem prověřený systém ke shromažďování dat ze senzorů umístěných v klíčových oblastech motoru, zpracovává je 32bitovým počítačem, který pak vypočítává optimální množství potřebného paliva – to vše v reálném čase. Spolu s plynulými starty poskytuje tento systém maximální provozní účinnost, která vede k vynikající spotřebě paliva a sníženým emisím.

Systém omezení tiltu

DF60A obsahuje nový systém omezení tiltu, který pomáhá chránit loď před poškozením, ke kterému může dojít při naklánění přívěsného motoru. Konstrukce zahrnuje jak funkce limitu náklonu, tak čidla trimu a využívá bezstupňový omezovač náklonu kontinuálního typu, který umožňuje instalaci přívěsného motoru na téměř jakýkoli typ lodi.

Diagram systému omezení náklonu
MODEL DF60A
DOPORUČENÁ VÝŠKA ZRCADLA mm S:381, L:508, X:635
START Electrický
HMOTNOST kg *4 S:102, L:104, X:107
TYP MOTORU DOHC 12-ventil
PALIVOVÝ SYSTÉM Sekvenční vícebodové vstřikování paliva
POČET VÁLCŮ 3
ZDVIHOVÝ OBJEM cm3 941
VRTÁNÍ × ZDVIH mm 72.5 × 76
MAXIMÁLNÍ VÝKON kW 44.1
MAXIMÁLNÍ OTÁČKY rpm 5,300-6,300
ŘÍZENÍ Dálkové
OLEJOVÁ NÁPLŇ Lit. 2.7
OBJEM NÁDRŽE Lit. 25 (volitelné příslušenství)
ZAPALOVÁNÍ Plně tranzistorové
ALTERNÁTOR 12V 19A
TRIM Elektrický Trim a Tilt
PŘEVODOVÝ POMĚR 2.27:1
ŘAZENÍ F-N-R
VÝFUK Přes propeller
PROPELLER (Stoupání) *5
Všechny propellery jsou třílisté
9″-17″

*4:Suchá hmotnost: nezahrnuje vrtuli a motorový olej

*5:Podrobnosti o vrtuli vám poskytne místní prodejce

Vzhled, barvy a vybavení přívěsných motorů se mohou lišit podle trhu a třídy.
Specifikace se mohou změnit bez předchozího upozornění.
*Výrobní údaje

DEALEŘI

VÍCE