ŘADA DRIVE BY WIRE
V6 GEKI 300-200 HP
DF350A / DF325A / DF300B

Není žádným tajemstvím, že poptávka po výkonnějších přívěsných motorech roste.
Nové, výkonnější závěsné motory zase podnítily přechod k novějším, větším lodím, které dříve mohly být poháněny pouze vestavěnými motory.
Takže jak se zavádějí robustnější přívěsné motory, lodě se zvětšují a jak lodě rostou, přívěsné motory jsou silnější. Suzuki se pustila do velké inženýrské expedice s cílem postavit ultimátní závěsný motor.
- VLASTNOSTI
- TEHNOLOGIE
- SPECIFIKACE


Kompresní poměr 12,0:1
Naším řešením, jak vyvinout 80 koní na litr u motoru V6 o výkonu 350 koní, bylo zvýšit kompresní poměr na 12,0:1, což je nejvyšší kompresní poměr, jaký kdy byl u přívěsného motoru použit. Abychom toho dosáhli bez klepání (typický problém v tomto poměru), vyvinuli jsme systémy pro míchání chladnějšího vzduchu s dobře rozprášeným palivem, abychom zajistili optimální podmínky pro úplné a kontrolované spalování.
Nová pokročilá převodovka
- Maximální rychlost je zvýšena o více než 2 %* se 4% zmenšením předního průmětu plochy převodovky.
- Vylepšená životnost a spolehlivost díky nižší teplotě převodového oleje.
- Množství oleje v převodovce bylo sníženo z 3,2 litru na 2,8 litru.
- Umožňuje výměnu oleje v převodovce pomocí čerpadla oleje bez zvednutí lodi.


Systém dvojitých přívodů vzduchu (Dual Louver)
Při vysokých rychlostech mohou být částice vody nasměrovány, zachyceny a odstraněny. Naši zkušení inženýři pracovali na uvedení této teorie do praxe zvýšením vstupního průtoku, aby se vodní pára přeměnila na částice, a navržením lopatek, které tyto částice zachycují a odklánějí od nasávaného proudu vzduchu.
Duální systém sání vzduchu je schopen zcela oddělit částice vody přítomné uvnitř krytu motoru. Systém přímého sání umožňuje motoru dosáhnout maximálního možného kompresního poměru 12,0:1 (DF350A), 10,5:1 (DF325A / DF300B), což přispívá ke zvýšení výstupního výkonu.

Duální vstřikovací systém
Vstřikování paliva dělá dvě věci, rozprašuje palivo a mimochodem ochlazuje válec, aby se snížilo klepání. Abychom dosáhli požadovaného výkonu, museli jsme do válce vstříknout 100 % paliva najednou, v přesný čas a pod přesným úhlem, abychom válec ochladili a umožnili spalování ve středu spalovacích komor. Nový systém duálního vstřikování využívající dva menší vstřikovače poskytl požadovanou přesnost a také zlepšenou atomizaci, čímž se zvýšil výkon bez způsobení klepání.
Dvojité vstřikovače zajišťují, že každý válec dostane vždy správné množství paliva ve správný čas, což motoru umožňuje dosáhnout maximálního výkonu a lepší účinnosti ve spotřebě.

Systém Suzuki se dvěma vrtulemi (Dual-Prop System)
Vývoj prvních protiběžných vrtulí Suzuki
Po vyřešení konstrukce motoru nastal čas přesunout se k pohonu. Při tvorbě teoretické části byly opět využity praktické zkušenosti. Po mnoha letech návrhů motorů Suzuki inženýři zjistili, že tvar podvodní části motoru a konstrukce vrtule mají zásadní vliv na výkon. Zvýšený výkon motoru vyžadoval větší převody, které jsou také rozměrově větší. Větší převody znamenaly větší pouzdro pro otáčení větších vrtulí. Větší trup vytvářel větší odpor ve vodě, což zpomalovalo loď a negativně ovlivňovalo vyšší výkon motoru. Po zvážení možností vznikl inovativní nápad: vytvořit dvě proti sobě se otáčející vrtule. Vrtule, otáčející se proti sobě, poskytovaly větší přilnavost pod vodou, a dvě vrtule rovnoměrně rozdělovaly točivý moment motoru. Tím byl snížen točivý moment na každou vrtuli, což umožnilo použití menšího průměru vrtulí. Menší průměr vrtulí znamenal, že podvodní část motoru mohla mít kompaktnější konstrukci. Aby se vrtule vzájemně nezasahovaly, byla vyvinuta speciální nová pryžová manžeta, která udržuje vrtule v bezpečné vzdálenosti od sebe.

DF325A – Jízda na 91 oktanový bezolovnatý benzín
Nová vlajková loď přívěsných motorů DF325A/DF300B je navržena pro provoz na 91oktanový bezolovnatý benzín. Jsou to první čtyřtaktní přívěsné motory s výkonem 300 a více než 300 koní na světě, které toho dosáhly.
Špičkový a inovativní DF325A je navržen tak, aby byl robustní, snadno použitelný a všestranný, což z něj činí ideální závěsný motor pro větší plavidla a všechny účely. Ať už svou loď používáte pro práci nebo zábavu, tento nejnovější motor Suzuki je ideální volbou, protože sdílí stejné revoluční technologie jako nedávno uvedený DF350A.
Konstrukce listů vrtule
Inženýři Suzuki také prováděli testy s různými kombinacemi počtu lopatek, byla přijata třílistá/třílistá varianta, která se ukázala jako optimální i na vodě. Tato kombinace umožnila nejen nejvyšší maximální rychlost, ale také neuvěřitelnou akceleraci, a to i při plném zatížení a ve vysokých otáčkách.
Vzhledem k tomu, že točivý moment motoru se přenáší přes 6 lopatek a ne tři, byly provedeny nezbytné změny tvaru lopatek a geometrie vrtule, aby se její konstrukce zdokonalila a posílila.
Dvojitý přívod vody
Chladicí systém motoru se spoléhá na vodu přiváděnou přes sání nízko ve spodní části motoru. Otvory jsou umístěny co nejdále od sebe a navrženy tak, aby umožňovaly nasávání dostatečného množství vody zejména při vysokých rychlostech. Hlavní otvor je umístěn před skříní převodovky a druhý otvor je těsně nad patou motoru, čímž bylo dosaženo nejlepších výsledků.
Zesílené částí pohonu
Dvojité šestilisté protiběžné vrtule poskytují vysoký tah. Tah je tak velký, že inženýři byli nuceni změnit materiál ozubeného kola a přidali tepelné zpracování pro protiběžné vrtule, aby vydržely zvýšený tah a setrvačné hmoty.
Lepší řízení, efektivita a rovnováha.
Typicky, když je použito více přívěsných motorů, je instalována kombinace standardních a protiběžných motorů. Selektivní rotace Suzuki, která je k dispozici u našich přívěsných motorů řady AP, eliminuje potřebu různých modelů, protože každý model lze snadno naprogramovat tak, aby běžel v obou směrech. Technologie protiběžné vrtule DF350A posouvá tento proces o krok dále, eliminuje točivý moment řízení a maximalizuje skutečný a přímý tah.
Vítěz 2017 NMMA Innovation Award
Ocenění IBEX Innovation Awards jsou nejprestižnější ocenění za námořní technologii, která se udělují novým produktům v námořním průmyslu, které demonstrují výrazné technologické inovace a přinášejí vynikající spotřebitelské výhody.
Po obdržení ceny byly oceněny následující vlastnosti DF350A:
-
- Největší objem motoru V6, 4,4 litru
- Systém Suzuki se dvěma vrtulemi (pro výjimečnou přilnavost a akceleraci)
- Přímé nasávání vzduchu a systém dvojitých vstřikovačů (pro dosažení vysokého stupně komprese a účinného spalování)
- Systém dvojitého sání vzduchu (pro účinné odstranění vody ze vzduchu)
- Niska potrošnja goriva
Toto je deváté ocenění za inovaci, které získaly závěsné motory Suzuki, což potvrzuje naši sofistikovanou technologii. Osm z těchto ocenění bylo uděleno za čtyřtaktní závěsné motory, což je nejvíce pro jakéhokoli výrobce přívěsných motorů v této kategorii.

Vítěz Good Design Award 2017. (Good Design Award 2017)
Tento přívěsný motor si zaslouží označení vlajková loď. Má jedinečný a propracovaný tvar, zabalený do organických křivek od sání vzduchu až po vrtuli. Barva a logo poskytují klidný pocit hodný předního modelu, který přitáhne pozornost.
Z hlediska výkonu je stabilita vylepšena použitím vzácného systému dvou vrtulí.
Z hlediska designu a konstrukce představuje tento produkt pro závěsné motory Suzuki dynamický skok vpřed.
Good Design Award je komplexní systém propagace designu, který vybírá dobrý design z různých rozvíjejících se oblastí a má za cíl obohatit naše životy, průmysl a společnost jako celek tím, že vyzdvihuje a oslavuje úspěchy v oblasti designu. Hostitelem je veřejná instituce Japan Design Promotion Institute.
DF300B získal ocenění novin „Boating Industry“ jako TOP PRODUKT v roce 2020 (Top Product 2020)
Přívěsný motor Suzuki DF300B byl oceněn jako top produkt roku 2020 předními námořními obchodními novinami Boating Industry Magazine z USA. 5. května 2020.
Suzuki získalo ocenění za nový DF300B, čtyřtaktní přívěsný motor V6 – první ve své třídě, který nabízí osvědčené výhody technologie dvou vrtulí Suzuki, které se však otáčejí proti sobě.
Vítěze této výroční ceny vybírá redakce deníku ze stovek nominovaných produktů. Toto kýžené ocenění je každoročně udělováno 50 produktům, které vynikají svou inovací, jedinečností a pokroky, které přispívají k vodáckému průmyslu. Jsou vybírány ze široké škály kategorií, včetně lodí a motorů, elektroniky, příslušenství, aplikací a dalších.
Suzuki DF300B byla vyvinuta tak, aby přinesla novou úroveň zrychlení, výkonu a efektivity celé třídě lodí s celkovým výkonem 300/600/900/1200 koňských sil v konfiguracích pro jeden až čtyři motory na jedné lodi. Osvědčené dvojité protiběžné vrtule Suzuki poskytují vynikající stabilitu lodi, když kapitán prudce přidá plyn, pro vynikající tah a zrychlení – i když pohánějí velké, hodně naložené lodě. Pro rybáře a kapitány to znamená vynikající výkon od začátku do konce – lepší přenos síly, silnější zrychlení, zlepšenou maximální rychlost a lepší manévrovatelnost při nízkých rychlostech. Je to ideální řešení pro pohon velkých těžkých rybářských člunů se středovou konzolou, katamaránů a pontonových člunů.

- VLASTNOSTI
- TEHNOLOGIE
- SPECIFIKACE