DF250AP/300AP-CZ

V6 300-200HP

DF300AP / DF250AP

DF300AP/DF250AP

Oceněné a vzrušující závěsné motory, každý z nich precizně zkonstruovaný tak, aby vám poskytl výkon a sílu, kterou potřebujete, když ji potřebujete.

Picture of boat using DF300AP/DF250AP
Picture of boat using DF300AP/DF250AP

Osvědčená technologie

Tyto závěsné motory s motorem V6 mají díky našim pokročilým technologiím vynikající výkon. Jsou vybaveny hlavami se čtyřmi ventily na válec a vícebodovým sekvenčním elektronickým vstřikováním paliva. Konstrukce bloku V s úhlem 55° a posunuté hnací hřídele přispívají k tomu, že jsou pozoruhodně kompaktní. Modely DF300AP, DF250AP a DF250 poskytují vysoký výkon díky našemu variabilnímu časování ventilů (VVT), a to díky maximalizaci točivého momentu v nízkém/středním rozsahu. Modely DF250 a DF225 využívají vícestupňový systém sání, který maximalizuje účinnost proudění vzduchu pro dosažení nejvyššího výkonu.

Nová selektivní rotace Suzuki

Kromě našeho systému drive-by-wire (Suzuki Precision Control) a systému Lean Burn Control jsou modely DF300AP a DF250AP vybaveny systémem Suzuki Selective Rotation.

Ve standardním provedení bude přívěsný motor pracovat v běžném režimu otáčení ve směru hodinových ručiček s využitím předního převodového stupně. Nyní lze změnou režimu řazení a přidáním protiběžné vrtule stejný závěsný motor provozovat v režimu protiběžného otáčení (proti směru hodinových ručiček).

V režimu proti otáčení se výkon přenáší přes zpětný převod, který byl změněn tak, aby měl stejné vlastnosti jako přední převody. Jedná se o světový unikát v technologii přívěsných motorů.

Když stačí jen to nejlepší

Naše stěžejní řada motorů V6 poskytuje dokonalý výkon pro rekreační i komerční plavidla. Suzuki byla výhradním dodavatelem závěsných motorů pro jachtařskou regatu na olympijských a paralympijských hrách v Londýně v roce 2012, kde byly použity modely DF300AP a DF200 spolu s modely DF140, DF90A a DF40A.

Suzuki získává sedmou cenu NMMA za inovaci

Pokud jde o špičkové technologie, Suzuki opakovaně přináší technologické pokroky, díky nimž se přívěsné motory Suzuki dostávají na špičku v oblasti pokročilé konstrukce přívěsných motorů. Národní asociace námořních výrobců (NMMA) ocenila model DF300AP jako nejinovativnější závěsný motor představený v uplynulém roce a udělila mu prestižní cenu NMMA Innovation Award za rok 2012, což pro Suzuki znamená bezprecedentní sedmé vítězství a po loňském ocenění nového modelu DF50A/40A druhé, bezprecedentní vítězství v řadě za sebou.
Počet ocenění, která Suzuki v průběhu let získala, odráží silnou snahu společnosti poskytovat svým zákazníkům ty nejlepší, nejinovativnější a nejspolehlivější výrobky a je uznáním vynikající práce inženýrského personálu společnosti.

VÝKONNÉ
  • GEAR RATIO
  • OFFSET DRIVESHAFT
  • VARIABLE VALVE TIMING
ÚSPORNÉ
  • LEAN BURN
SPOLEHLIVÉ
  • SELF-ADJUSTING TIMING CHAIN
  • TWO-WAY WATER INLET
  • WATER DETECTING SYSTEM
INOVATIVNÍ
  • SELECTIVE ROTATION
  • PRECISION CONTROL
  • TROLL MODE
  • TILT LIMIT
  • KEYLESS START SYSTEM

První motory se selektivní rotací na světě

Oceněný design integruje běžnou i protisměrnou rotaci propelleru do jediné jednotky.

Nová noha motoru

Největší změny oproti původnímu modelu DF300 najdete u těchto závěsných motorů v noze, která byla přepracována pro systém selektivní rotace Suzuki – první integraci běžných a protiběžných modelů do jedné jednotky na světě. Systém se skládá z nového uspořádání hnacích převodů ve spodní jednotce, které umožňuje přívěsnému motoru pracovat buď v režimu běžné, nebo protiběžné rotace, a z přepínače, který se připojuje k obvodu v motorovém prostoru a zapíná režim protiběžné rotace.
Stejně jako DF300 využívá DF300AP/250AP agresivní převodový poměr 2,08:1, což mu umožňuje otáčet vrtulí o průměru 406 mm (16 palců), která je k dispozici v různých velikostech stoupání pro optimální výkon na nejrůznějších lodích. Změny v konstrukci převodovky zajišťují větší odolnost a přidání dvoucestného přívodu vody mění průtok vody do chladicího systému pro zvýšení účinnosti chlazení.

Picture of New Lower Unit

Selektivní rotace Suzuki

V případě instalací s více závěsnými motory na velkých lodích se závěsný motor s protiběžnou rotací obvykle spojuje s modelem s běžnou rotací, aby pomohl udržet loď na vodorovném kýlu a v přímém směru. Model DF300AP/250AP je vyroben se speciálním protiběžným převodem ve spodní jednotce, který způsobuje, že se vrtule otáčí v opačném směru. Selektivní rotace Suzuki eliminuje nutnost pořizovat speciální přívěsný motor s protiběžnou rotací pomocí speciálního spínače, který po zapojení do obvodu uvnitř motorového prostoru změní přívěsný motor s běžnou rotací na model s protiběžnou rotací vrtule.* Tato průmyslová novinka je možná díky speciální, unifikované konstrukci převodů, hřídele a ložisek ve spodní jednotce, které jsou navrženy tak, aby spolehlivě a efektivně fungovaly jak v běžném, tak v protiběžném směru.

SUZUKI SELECTIVE ROTATION
Diagram of Suzuki Selective Rotation

Obousměrný přívod vody

Chladicí systém motoru je závislý na vodě přiváděné přes nízké přívody vody umístěné na spodní jednotce. Použití této konfigurace dvojitých nízko umístěných přívodů vody zvyšuje průtok vody do nohy, což přináší vyšší účinnost chlazení. Umístění předního přívodu na přídi převodové skříně zajišťuje větší přísun vody zejména při vysokých rychlostech. Druhý vstup je rovněž umístěn níže, což umožňuje provoz modelu DF300AP/250AP v podmínkách mělké vody.

Diagram of Two-way Water Inlet

Vynikající odolnost

Po přidání selektivního otáčení Suzuki byly převody ve spodní jednotce přepracovány s použitím jiné slitiny a o něco většího průměru, což zajišťuje větší tuhost. Ozubená kola jsou speciálně tepelně zpracována a vytvářejí převody s vysokou odolností.

Picture of Superior Durability

Nově navržené pouzdro Low DragGear

Model DF300AP/250AP má přepracovanou převodovou skříň s nízkým odporem, která byla vyvinuta pro nové převody používané v systému selektivního otáčení Suzuki.
Samotná skříň je ve skutečnosti větší než u předchozího modelu, aby byla zajištěna větší odolnost převodů, je však navržena s hladším, hydrodynamičtějším tvarem, který umožňuje pohyb po vodě s menším odporem a větší účinností. Oblasti s největším odporem jsou na obrázcích níže vyznačeny červeně. Srovnání ukazuje, že nová konstrukce umožňuje spodní jednotce prořezávat se vodou s menším odporem.

Diagram of Newly Designed Low DragGear Case

Velké sání vzduchu s odlučovačem vody

Motor DF300AP/250AP je navržen s velkým vstupním otvorem pro vzduch, který maximalizuje průtok vzduchu do motoru, aby se dosáhlo maximálního výkonu. Zvýšený průtok vzduchu vytváří větší točivý moment v nízkém a středním rozsahu a poskytuje široké výkonové pásmo, které je u přívěsného motoru nezbytné. Suzuki rovněž navrhla systém s odlučovačem vody, který pomáhá udržet vodu mimo elektronické těleso škrticí klapky, a tepelným štítem, který zabraňuje ohřívání nasávaného vzduchu motorem.

Diagram of Large Air Intake with Water Separator

Systém řízeného spalování chudé směsi Suzuki

Inovativní systém Suzuki Lean Burn Control System byl poprvé představen u modelu DF90A/80A/70A a sklidil velký ohlas u jachtařů i médií. Předpovídá potřebu paliva podle provozních podmínek a umožňuje motoru pracovat s účinnější palivovou směsí díky použití chudého poměru vzduchu a paliva. Své výhody přináší v širokém provozním rozsahu a zajišťuje výrazné zlepšení spotřeby paliva od nízkých otáček až po cestovní provoz. Kombinace tohoto systému s elektronickým systémem škrticí klapky a řazení Suzuki Precision Control umožňuje obsluze přesnou kontrolu nad otáčkami motoru, čímž se zvyšuje úspora paliva v širším provozním rozsahu. Tato kombinace rovněž zajišťuje plynulé přechody výkonu v celém rozsahu otáček. Vlastní testování ukázalo, že při cestovním provozu je DF300AP o 14 % úspornější než původní motor DF300 bez systému Lean Burn, aniž by došlo ke snížení výkonu původního motoru DF300.

Diagram of Suzuki's Lean Burn Control System
Údaje použité v grafech byly získány při vlastním testování za jednotných podmínek. Výsledky se budou lišit v závislosti na provozních podmínkách (konstrukce lodi, velikost, hmotnost, počasí atd.).

Čistší a efektivnější provoz
Vyspělá čtyřtaktní technologie Suzuki zajišťuje čistší a účinnější provoz, který je v souladu se směrnicí o rekreačních plavidlech (RCD) – směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/44/ES a získal tříhvězdičkové hodnocení od Kalifornské rady pro ochranu ovzduší (CARB).

EURO 1 Emissions Standards(Directive 2003/44EC)Label / CARB Three-Star Label

Suzuki Precision Control (elektronické ovládání plynu a řazení)

Suzuki Precision Control je technologicky vyspělý počítačový řídicí systém, který nahrazuje mechanické ovládací kabely, jež se vyskytují v běžných řídicích systémech, elektronickým vedením, které eliminuje zdroj tření a odporu. Zatímco si užíváte plynulé ovládání plynu a řazení s minimálním třením, počítač systému v reálném čase zpracovává a předává povely akčním členům u motoru, které zajišťují přesné ovládání plynu s plynulejším a rozhodnějším řazením. To je nejvíce patrné v nízkém rozsahu otáček, kde je provoz znatelně hladký a přesný. V kombinaci se systémem Suzuki Lean Burn Control System umožňuje řízení průtoku paliva a vzduchu zvýšit hranici regulovatelného rozsahu otáček a zlepšit tak hospodárnost v širokém provozním rozsahu. Systém Suzuki Precision Control má také zabudované systémy, které pomáhají chránit motor a pohon před poškozením v důsledku nesprávného zacházení, a jeho konstrukce a jednoduché zapojení usnadňují instalaci a zkracují dobu potřebnou pro montáž a seřízení. Systém nabízí přesné ovládání pro jednoduchou, dvojitou nebo trojitou instalaci a také dvoustaniční provoz.

Diagram of Suzuki Precision Control (Electronic Throttle and Shift Systems)
Picture of Suzuki Precision Control (Electronic Throttle and Shift Systems)

Pokročilá technologie Suzuki přináší nejvyšší výkon – VVT (variabilní časování ventilů)

Inženýři Suzuki navrhli motor V6 o objemu 4,0 litru s agresivním profilem vaček, který zajišťuje maximální výkon a výkonnost při vysokých otáčkách. Ve spojení tohoto vačkového profilu s pokročilým variabilním časováním ventilů (VVT) Suzuki poskytuje motor DF300AP/250AP dodatečný točivý moment, který přívěsné motory potřebují pro zrychlení v nízkém a středním rozsahu. VVT toho dosahuje úpravou časování sacích ventilů, které se otevírají dříve, než se zcela uzavřou výfukové ventily, čímž vzniká chvilkový překryv v časování, kdy jsou otevřeny obě sady ventilů. Pomocí VVT lze toto překrytí zvýšit nebo snížit změnou časování sacích ventilů pomocí vačkového hřídele, což vede k optimálnímu časování pro nízký a střední rozsah.

Diagram of Suzuki's Advanced Technology Delivers the Utmost in Performance VVT (Variable Valve Timing)

Škrticí klapka s kulovým otvorem

Škrticí klapka s kulovým otvorem o průměru 81 mm vyrovnává turbulentní proudění vzduchu do motoru, které vzniká při otevření škrticí klapky. Hladší proudění vzduchu při akceleraci má za následek lepší ovládání škrticí klapky a stabilní chod motoru při nízkých otáčkách.

Diagram of Spherical Bore Throttle Body

Řídící systém s lambda sondami

Modely DF300AP i DF250AP jsou vybaveny systémem zpětné vazby od lambda sondy, který umožňuje čistší a stabilnější emise. Systém řídí poměr vzduchu k palivu v každém z provozních rozsahů motoru a poskytuje motoru optimální množství paliva bez ohledu na otáčky.

Chladič paliva

Čím je palivo chladnější, tím je hustší, a čím je hustší, tím je výkonnější. Začlenění chladiče paliva do systému dodávky paliva DF300AP/250AP ochlazuje palivo před jeho vstupem do motoru. Poskytnutí optimální dodávky paliva motoru vede k lepšímu spalování a vyššímu výkonu.

Sací potrubí s dlouhou dráhou

Dalším prvkem zvyšujícím výkon motoru DF300AP/250AP je vyladěné sací potrubí s dlouhou dráhou. Pomocí dlouhého sacího potrubí vyladěného tak, aby zajišťovalo plynulé proudění vzduchu do motoru, poskytuje systém DF300AP/250AP vyšší výkon v nízkých otáčkách.

Diagram of Long Track Intake Manifold

Systém detekce vody Suzuki

Voda v palivu může být zdrojem špatného spalování, nižšího výkonu a koroze. Jako ochrana motoru před vlhkostí v palivu je DF300AP/250AP prvním přívěsným motorem Suzuki, který využívá palivový filtr detekující vodu, jenž obsluhu upozorní vizuálním i zvukovým signálem na přítomnost vody v palivu.

Picture of Suzuki Water Detecting System
MODEL DF300AP *3
DOPORUČENÁ VÝŠKA ZRCADLA mm X:635, XX:762
STARTOVÁNÍ Elektrické
HMOTNOST kg *1 X: 290, XX: 299
TYP MOTORU DOHC 24-Ventilový
PALIVOVÝ SYSTÉM Sekvenční vícebodové vstřikování paliva
POČET VÁLCŮ V6 (55 stupňů)
ZDVIHOVÝ OBJEM cm3 4,028
VRTÁNÍ × ZDVIH mm 98 x 89
MAXIMÁLNÍ VÝKON kW 220.7
MAXIMÁLNÍ OTÁČKY PŘI OTEVŘENÉ KLAPCE rpm 5,700-6,300
ŘÍZENÍ Dálkové
KAPACITA OLEJOVÉ NÁPLNĚ Lit. 8.0
ZAPALOVÁNÍ Plně tranzistorové
ALTERNÁTOR 12V 54A
ZAVĚŠENÍ MOTORU Silentbloky
TRIM Elektrický trim a tilt
PŘEVODOVÝ POMĚR 2.08:1
ŘAZENÍ F-N-R (Drive-by-wire)
VÝFUK Přes propeller
VOLBA PROPELLERU (Stoupání)*2
Všechny propellery jsou třílisté
15″-27.5″
MODEL DF250AP *3
DOPORUČENÁ VÝŠKA ZRCADLA mm X:635, XX:762
STARTOVÁNÍ Elektrické
HMOTNOST kg *1 X: 290, XX: 299
TYP MOTORU DOHC 24-Ventilový
PALIVOVÝ SYSTÉM Sekvenční vícebodové vstřikování paliva
POČET VÁLCŮ V6 (55 stupňů)
ZDVIHOVÝ OBJEM cm3 4,028
VRTÁNÍ × ZDVIH mm 98 x 89
MAXIMÁLNÍ VÝKON kW 184.0
MAXIMÁLNÍ OTÁČKY PŘI OTEVŘENÉ KLAPCE rpm 5,500-6,100
ŘÍZENÍ Dálkové
KAPACITA OLEJOVÉ NÁPLNĚ Lit. 8.0
ZAPALOVÁNÍ Plně tranzistorové
ALTERNÁTOR 12V 54A
ZAVĚŠENÍ MOTORU Silentbloky
TRIM Elektrický trim a tilt
PŘEVODOVÝ POMĚR 2.08:1
ŘAZENÍ F-N-R (Drive-by-wire)
VÝFUK Přes propeller
VOLBA PROPELLERU (Stoupání)*2
Všechny propellery jsou třílisté
15″-27.5″
  1. Suchá hmotnost: bez vrtule a motorového oleje
  2. Podrobnosti o vrtuli si vyžádejte u místního prodejce.
  3. Selektivní rotace Suzuki

Vzhled, barvy a vybavení přívěsných motorů se mohou lišit v závislosti na trhu a třídě.
Specifikace se mohou změnit bez předchozího upozornění.
*Výrobní údaje