Často kladené otázky

Mám právo na vrácení zboží?

Ano, máte nárok ze zákona, a to do čtrnácti dnů od doručení zboží. Jiné případy jsou otázkou dohody s námi.

Je veškeré zboží na tomto webu originální od výrobce SUZUKI?

Ano, veškeré zboží na tomto webu je dodáváno přímo výrobcem SUZUKI, případně se jedná o zboží vyrobené v licenci pro SUZUKI. Veškeré zboží na stránkách je tedy určeno na závěsné lodní motory SUZUKI a výrobce je má otestované na zpracování, odolnost či vhodnost.

Jak správně určím vhodné náhradní díly na závěsný lodní motor SUZUKI?

Nejlepší je napsat na e-mail info@suzuki-marine.cz s popisem poptávaného zboží a VIN kódem motoru. Budete kontaktováni našimi techniky, kteří s vámi problém vyřeší.

Co to je VIN kód motoru?

VIN kód motoru je sériové číslo (stejné je u auta) a každý motor má své unikátní číslo, kde je uveden typ motoru, doba výroby a číslo v sérii. VIN kód se obvykle nachází na štítku upevněném na závěsu motoru. Toto číslo je u čtyřtaktních lodních motorů ve formátu XXXXXF-XXXXXX, kde X jsou jednotlivé číslice. Prosíme, uvádějte celé výrobní číslo včetně části před pomlčkou - toto nám pomůže naprosto přesně identifikovat Váš motor a náhradní díly pro něj určené.

Proč nestačí uvést rok výroby lodního motoru?

Rok výroby lodního motoru nám může částečně pomoci při hledání správných náhradních dílů. Protože je výroba dynamický proces, může dojít k obměnám některých náhradních dílů v rámci jednoho modelového roku. To potom vidíme v katalogu náhradních dílů s poznámkou, která udává, do jakého výrobního čísla VIN je určen náhradní díl původní, a od jekého výrobního čísla je určen náhradní díl nový.

Objednal jsem náhradní díl podle jeho čísla a přišel mi náhradní díl s jiným číslem. Je to v pořádku?

SUZUKI zadává výrobu některých náhradních dílů externím společnostem. V případě, že dojde ke změně výrobce, případně k vylepšení konstrukce některého náhradního dílu, dojde k přečíslování (a tím často i změně ceny). Při objednávání náhradních dílů vždy kontrolujeme, zda je dané číslo náhradního dílu aktuální. V případě, že Vámi objednané číslo dílu není aktuální, uvádíme vždy poslední a nejaktuálnější číslo dílu. Toto číslo také posíláme v odpovědi na objednávku spolu s cenou.

Jsou lodní motory SUZUKI dvoutaktní či čtyřtaktní a jak to poznám?

Veškeré lodní motory SUZUKI nově vyrobené a schválené pro oblast EU jsou čtyřtaktní. Tyto jsou ohleduplnější k životnímu prostředí. Dvoutaktní lodní motory přestala společnost SUZUKI do EU dovážet v roce 2005.

Mohu si dovézt lodní motor zakoupený mimo EU a provozovat (zaregistrovat) ho na území EU?

Bohužel, toto není možné proto, že emisní normy v EU jsou nejpřísnější na světě a motory určené pro ostatní trhy tato kritéria nesplňují. Doporučujeme před koupí ojetého motoru zkontrolovat, pro který trh je určen dotazem na e-mail info@suzuki-marine.cz, kde napíšete VIN kód motoru a my vám rádi tuto informaci poskytneme. Při koupi staršího lodního motoru vždy po prodejci požadujte CE certifikát (prohlášení o shodě s průmyslovým vzorem) a zkontrolujte přítomnost značky CE na štítcích lodního motoru.

Je důležité provádět údržbu lodního motoru dle servisních intervalů uvedených v příručce uživatele?

Ano je. Tyto intervaly je nutné dodržovat z několika důvodů. První servis po 20 motohodinách odstraní veškeré nečistoty z motoru, které vznikly během výroby a záběhu. Další údržba se projeví na dlouhověkosti vašeho lodního motoru. Obvyklé servisní intervaly jsou:
- do 20 motohodin nebo tří měsíců od pořízení lodního motoru

- do 80 motohodin od prvního servisu nebo po sezóně (podle toho, která varianta přijde dříve)

- další periodické servisy mají interval 100 motohodin nebo jeden rok (podle toho, co přijde dříve)

Jak se vyznám v příslušenství k lodním motorům SUZUKI?

Většina příslušenství je uvedena v sekci příslušenství. Jestliže ale máte speciální požadavky na váš lodní motor či na techniku spojenou s lodní navigací, lodními údaji, baterkou atd., neváhejte nás kontaktovat na e-mail info@suzuki-marine.cz a my vám rádi pomůžeme s výběrem.